Zadbaj o wizerunek twojego biznesu!
Fotografia biznesowa jest tak zróżnicowana, jak zróżnicowane są branże biznesowe. Potrzeby każdej firmy są inne, dlatego kluczem do sukcesu w fotografii biznesowej jest elastyczność i dopasowanie oferty do indywidualnych wymagań klienta. Posiadany przeze mnie sprzęt fotograficzny jest w stanie sprostać niemal każdemu wyzwaniu, poza zamówieniami o bardzo wąskiej specjalizacji jak np. fotografia mikroskopowa (ale już zdjęcia typu makro jak najbardziej). W biznesie niezwykle ważnym czynnikiem jest wizerunek, zatem profesjonalne fotografie budynków i pomieszczeń, w których mieści się firma, maszyn tworzących linię produkcyjną, pracowników zatrudnionych na różnym szczeblu i oczywiście właścicieli firmy, pomagają w promocji produktów i usług, szczególnie na witrynach internetowych i portalach społecznościowych. Inną usługą, niezbędną w marketingu, jest fotografia produktowa, uwydatniająca walory produktu, ukazująca dany przedmiot w atrakcyjnym wizualnie kontekście. Do najpopularniejszych biznesowych usług fotograficznych należą:
Fotografia produktowa
Fotografia produktowa to, jak sama nazwa wskazuje, fotografia rzeczy przeznaczonych na sprzedaż. Atrakcyjnie wyglądający artykuł handlowy sprzedaje się po prostu lepiej. I właśnie takie jest zadanie fotografa - ukazać dany przedmiot, wydobywając jego walory estetyczne, izolując od nieciekawego tła lub, wg potrzeb klienta, dodając atrakcyjnie wyglądające tło, które podkreśli atrakcyjność produktu. W zakres fotografii produktowej mogą wchodzić następujące działania:
- Zdjęcia produktu (ilość ujęć określana jest w umowie i wpływa na końcową cenę usługi) ukazujące jego walory estetyczne
- Obróbka zdjęć w programach graficznych dla nadania sfotografowanym produktom maksymalnie atrakcyjnego wyglądu
- Odcinanie tła
- Dodawanie tła wg wizji klienta lub zaakceptowanej przez klienta propozycji fotografa
- Łączenie ze sobą różnych ujęć w jedną całość (np. żeby uniknąć odbłysków na powierzchniach o dużej gładkości lub uzyskać określone efekty oświetleniowe)
- Dostosowanie formatu i rozdzielczości zdjęć do wymagań strony internetowej, na której będą prezentowane
Fotografia wizerunkowa
Fotografia wizerunkowa jest wielowymiarową wizytówką firmy przeznaczoną do promocji w internecie. Dobrze prezentujące się budynki firmy, wnętrza biur i hal produkcyjnych, wreszcie profesjonalne wizerunki pracowników i właścicieli firmy robią dobre wrażenie na potencjalnym kliencie i zachęcają go do zakupów. W zakres fotografii wizerunkowej wchodzą:
- Fotografie architektury (brył budynków, ciekawych, charakterystycznych detali architektonicznych)
- Fotografie wnętrz (hal produkcyjnych, biur, wnętrza sklepów, restauracji, zakładów usługowych itp.)
- Fotografie osób zatrudnionych w firmie w czasie wykonywania pracy
- Portrety wizerunkowe pracowników i właścicieli firmy (na tle budynku, wnętrz, loga lub w innym charakterystycznym dla danej firmy kontekście)
Fashion - fotografia modniarska
Fotografia typu fashion ma na celu promocję firm produkujących odzież, obuwie, galanterię, sprzęt sportowy i rekreacyjny, okulary, zegarki, biżuterię i inne produkty składające się na garderobę każdego z nas. Od fotografii produktowej różni się tym, że reklamowane produkty prezentowane są przez noszących je modeli. Jest to trudny i skomplikowany rodzaj fotografii, wymagający do fotografa ogromnej kreatywności i współpracy z innymi osobami odpowiedzialnymi np. za makijaż, charakteryzacje, kompozycję prezentowanych ubrań i dodatków, design wnętrza lub pleneru będącego tłem dla modeli. Zdjęcia z takiej sesji muszą być spójne estetycznie i w trafny sposób oddawać charakter promowanego produktu. Fotografia modniarska to przede wszystkim:
- Zdjęcia modeli prezentujących dany produkt
- Zdjęcia detali ubrań noszonych przez modeli
- Zdjęcia dodatków komponujących daną kreację
- Postprodukcja wydobywająca walory urody modeli i noszonych przez nich kreacji
- Postprodukcja nadająca zdjęciom spójny estetycznie kształt, zgodny z wizją klienta
Fotografia biznesowa jest tak wielowymiarowa i zróżnicowana, że tworzenie jakiegokolwiek cennika mija się z celem. Cena usługi zależy od stopnia trudności zadania, ilości zdjęć, warunków, w jakich będzie musiał pracować fotograf, czasu jakim będzie dysponował na wykonanie zdjęć i ich obróbkę oraz wielu innych, trudnych czasami do przewidzenia, czynników. Cena jest ustalana indywidualnie w czasie spotkania z klientem.